اقتصاد و انرژی - آرشیو

ایران و قابلیت‌های آسیای میانه

ایران و قابلیت‌های آسیای میانه

برنامه ریزی برای سفرهای دیپلماتیک میان تهران و پایتخت های کشورهای حوزه قفقاز و آسیای میانه در کنار تنظیم و امضای توافقات و اسناد مختلف همکاری میان طرفین تنها در صورت عزم راسخ ایران برای توسعه همکاری با کشورهای این حوزه و...

ادامه مطلب
ايران بازار جديد گاز آذربايجان

ايران بازار جديد گاز آذربايجان

در هفته آینده میان آذربایجان و ایران قراردادی امضا خواهد شد که بر اساس آن آذربایجان به مدت پنج سال به ایران گاز صادر خواهد کرد. بنا بر این قرارداد ایران تا حجم پنج میلیارد متر مکعب گاز از آذربایجان خواهد خرید.

ادامه مطلب

آشنایی با سبدهای نفتی جهان

بارها در رسانه ها شنیده اید که قیمت سبد نفتی اوپک افزایش یافت و یا نفت وست تگزاس با تغییر قیمت مواجه شد. ولی آیا در مورد سبد نفتی و چگونگی شکل گیری و قیمت گذاری آن چیزی می دانید؟

ادامه مطلب

چين در راس صادرکنندگان کالاى جهان

صادرات آلمان در سال گذشته به ۷۳۴ میلیارد یورو رسید. اما صادرات چین برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ میلادی از مرز ۷۴۶ میلیارد یورو گذشت. اقتصاد آلمان در ۷ سال گذشته به‌صورت پیاپی در صدر صادرات جهان قرار داشت در حالى که سال ۲۰۰۹ چین این رتبه را از کف آلمان ربود.

ادامه مطلب

خط لوله دوم گازى ايران و ترکمنستان افتتاح نشد، چرا؟

قرار بود خط لوله‌ دوم گاز ایران به ترکمنستان با حضور احمدی‌نژاد و بردی محمداف تا پایان سال جاری میلادی افتتاح شود. ولی این کار تا کنون تحقق نیافته است. برخی از کارشناسان دلیل آن را ضعف مدیریت دیپلماسی ایران ارزیابی می‌کنند.

ادامه مطلب