اقتصاد و انرژی - آرشیو

تکمیل برنامه مدیریت روابط اقتصادی خارجی

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: باید این پیام را به تحریم کنندگان انتقال داد که فرآیند رسمی تحریم شکسته شده ولی شرایط خطیری بر دوش بخش خصوصی و سیاستگذاران ایران قرار گرفته است.

ادامه مطلب

مذاکرت سازمان تجارت جهانی بی نتیجه پایان یافت

نشست وزرای سازمان تجارت جهانی در ژنو در فتصله روزهای ۲۳ تا ۲۹ جولای سال ۲۰۰۸ میلادی برگزار شد ولی این مذاکرات نتیجه مثبتی در پی نداشت . برخی بی نتیجه ماندن این مذاکرات را به معنای شکست مذاکرات دوحه می دانند.

ادامه مطلب
صندوق بین المللی پول

اقشار آسیب پذیر را تحت پوشش قرار دهید

رشد قيمت سوخت و مواد غذايى فشار زيادى به زندگى مردم جهان وارد کرده است. به همين دليل صندوق بين المللى پول راهکارهايى ارائه داده است که به موجب آن فشار اين مشکلات براى مردم کمتر خواهد شد.

ادامه مطلب

ایران و مازاد تجاری در سال ۲۰۰۷

صادرات و واردات دو فاکتور سازنده تجارت جهانی هستند. در صورتی که کشوری با مازاد تجاری رو به رو باشد، یعنی علاوه بر تامین نیازهای کشور درآمدی نیز کسب کند،می تواند این درآمد را صرف توسعه اقتصاد و زیر ساخت سرزمین خود کند.

ادامه مطلب

تحریم بنزین در برابر عدم تعلیق

با وجود اینکه سعید جلیلی، مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران، با نمایندگان گروه 1+5 در ژنو دیدار کرد و این گروه به ایران برای ارائه پاسخ دو هفته مهلت داد، کشورهای غربی بررسی تشدید تحریم ها را آغاز کردند.

ادامه مطلب

هزينه هاى سرسام آور ميزبانى المپيک چين

هزینه میزبانی المپیک پکن به بیشتر از 40 میلیارد دلار رسيده است. یکی از دلایل بالا بودن هزینه برگزاری مسابقات المپیک این است که زیر ساختهای اقتصادی کشور چین ضعیف بود و آماده کردن این زیر ساخت ها هزینه زیادی را در بر داشت.

ادامه مطلب

چین، میزبان بازیهای المپیک ۲۰۰۸

طبق مطالعات انجام شده برگزاری بازیهای المپیک در کشورهای مختلف جهان سود زیادی نصیب اقتصاد آن کشور می کند . در سالهای گذشته تنها آتن بود که نتوانست از این میزبانی سود بدست آورد .

ادامه مطلب