اقتصاد و انرژی - آرشیو

فايننشال تايمز: کاستن از خط توليد؟

کمپانی­هایی که ماشین­های مطرح و بسیار لوکس و پرطرفداری همچون کرایسلر، جیپ، تولدو و غیره را می­ساختند به چنان ورشکستگی مبتلا شده‌اند که توان ساخت هیچ خودرویی را ندارند.

ادامه مطلب

درسی که باید از شوک‌های نفتی گرفت

همایش "ضرب آهنگ های صد ساله نفت" هشتم و نهم آبان در حسینیه ارشاد به تبیین نقش نفت در سیاست، جامعه و اقتصاد ایران پرداخت. یکی از سخنرانان همایش غلامحسین حسن تاش بود که موضوع "نفت و اقتصاد بین الملل" را بررسی کرد.

ادامه مطلب

ايران، روسیه و قطر یک گام به تشکیل اپک گازی نزدیک شدند

کشورهای ایران، قطر و روسیه به عنوان مهمترین کشورهایی که از ذخایر بالای گاز جهانی برخوردار هستند، در نشستی در تهران راه­های عملی تشکیل اپک گازی را بررسی کردند تا یک گام به تشکیل این مجموعه نزدیک شوند.

ادامه مطلب

لایحه 700 میلیارد دلاری سازوکار اقتصادی آمریکا را به هم نمی‌زند

نشست بررسی وضعیت اقتصادی آمریکا با عنوان "آمریکا در بحران یا بحران در آمریکا" 30 مهر با حضور داوود دانش جعفری و مسعود نیلی از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد. (بخش دوم و پایانی گزارش)

ادامه مطلب

صد سالگی نفت ایران

صد سال از کشف نفت در ایران می گذرد. نفت تاثیر شگرفی در حیات ما ایرانی‌ها و حتی تمامی مردم جهان گذاشته است.نزدیک به نیمی از عمر صد سال نفت ایران در اوپک صرف شده است.ایران 48 سال است که این سازمان بین‌المللی فعالیت می کند و بخش مهمی از دیپلماسی نفتی را از سازمان اوپک شروع کرده است.

ادامه مطلب