اقتصاد و انرژی - آرشیو

مجمع جهانی اقتصاد ؛ این بار در مالزی

اجلاس دو روزه مجمع جهانی اقتصاد (داووس آسیایی) در کوالالامپور مالزی در روز شانزدهم ماه ژوین به کار خود پایان داد. قرار بر این است اجلاس شرق آسیا در سال آینده در سئول پایتخت کره جنوبی برگزار شود.

ادامه مطلب

خاورمیانه ؛ کسب بیشترین درآمد از نفت ۱۰۰ دلاری

عربستان سعودی بزرگترین تولید کننده نفت در جهان است. وضعیت صنعت نفت این کشور تاثیر مستقیمی در بازار نفت جهان دارد. به همین دلیل مطالعه توانایی جهان در تغییر تولید نفت را با مطالعه وضعیت عربستان آغاز می کنیم.

ادامه مطلب

نفت ۱۴۰ دلارى موضوع اجلاس گروه هشت در ژاپن

در شرايطى که قيمت هر بشکه نفت در بازارهاى جهانى به مرز ۱۴۰ دلار امريکا رسيد کشورهاى گروه هشت در کنار اقتصادهاى بزرگ آسيا يعنى کشورهاى چينُ و هند و کره جنوبى در ژاژن گردهم آمدند تا در اين مورد به بحث و بررسى بنشينند.

ادامه مطلب

چرا اندونزى از اوپک خارج شد؟

در روزهای پایانی ماه می سال 2008 میلادی اندونزی بزرگترین تولید کننده نفت در کشورهای جنوب شرقی آسیا طرح خروج از اوپک را ارائه داد. اندونزی خواستار ایجاد امکانی برای بازگشت احتمالی به این سازمان در سالهای آینده شد که با موافقت تمامی اعضای سازمان روبرو شد.

ادامه مطلب

خط لوله دردسر ساز

ایران پس از روسیه دومین صادر کننده گاز طبیعی به ترکیه است.ایران تامین کننده بیش از 20 درصد از نیاز گازی ترکیه است. اما در این میان روسیه نیز درصدد است تا از مشکلاتی که در ارسال گاز ایران به ترکیه به وجود آمده است استفاده کند و فرصت را از دست ندهد.

ادامه مطلب

دولتها مسوول تورم بالا هستند

مایکل ژیوگان مدیر اجرایی بانک HSBC بزرگترین بانک اروپا معتقد است دولتها مسولیت اصلی افزایش نرخ تورم را در اروپا بر عهده دارند. زیرا این گروهها خطر رشد تورم را جدی نمی گیرند.

ادامه مطلب