اقتصاد و انرژی - آرشیو

غرب باز از تحریم سخن می گوید

گویا غربی ها عادت دارند هرزچندگاهی بازی را به دست گرفتن چماق ادامه دهند حتی اگر مطمئن باشند که فشارهای اقتصادی نمی تواند ایران را از برنامه هسته ای که در سر دارد منصرف کند.

ادامه مطلب

اگر بحران اعتمادسازى رفع شود، در استانبول کار تمام است

منابع آگاه ديپلماتيک مى‌گويند، احمد داوود اوغلو مذاکرات سازنده‌اى را آغاز کرده تا شايد بتواند مذاکرات استانبول را به نتايج مثبتى برساند. ترکيه انتظار دارد با اين ميزبانى بتواند گام بزرگى براى پيوستن به اتحاديه اروپا بردارد.

ادامه مطلب
متکی رفت

متکی رفت

بالاخره داستان کشمکش های متکی – احمدی نژاد به پایان رسید و شایعه به واقعیت پیوست. دقایقی پیش سایت دولت خبری را بر خروجی خود گذاشت که تایید شایعه ای بود که درچند سال گذشته به کرات در میان لابی های سیاسی منتقل شده بود.

ادامه مطلب

تمايل عرب‌ها به حضور در مذاکرات هسته‌اى با ايران

وزير امور خارجه بحرين گفت: «لازم است کشورهاى منطقه بدانند که در مذاکرات هسته‌اى غربى‌ها با ايران چه مى‌گذرد. آنها حق خود مى‌دانند که در پرونده هسته‌اى ايران نقش داشته باشند و يکى از طرف‌هاى مذاکره کننده با ايران باشند.»

ادامه مطلب

جمهوری‌‌خواهان دست بردار ایران نیستند

در بخش هایی از این نامه نوشته شده است: با توجه به استراتژی دولت ایران که عدم همکاری با غرب در راس آن قرار دارد، تهران نباید از حق غنی سازی اورانیوم برخوردار باشد. ما همین جا مخالفت خود را با هرگونه تصمیم دیپلمات های امریکایی برای موافقت با غنی سازی اورانیوم در خاک ایران اعلام می کنیم.

ادامه مطلب

با حقوق بشر چه کنیم؟

تلاشی آغاز شده تا موضوع حقوق بشر به پرونده‌ای مفتوح علیه جمهوری اسلامی‌ ایران در سازمان‌های بین المللی مطرح شود. آنها در تلاش هستند تا ایران را به عنوان یک کشور «ناقض حقوق بشر» در افکار عمومی ‌جهان مطرح و با پیوند زدن این پرونده با پرونده هسته‌ای ایران اجماعی علیه کشورمان ایجاد کنند و فشارها را بر کشورمان افزایش دهند.

ادامه مطلب

مذاکرات ژنو نه شکست کامل بود و نه پیروزی کامل

مذاکرات ژنو نه یک شکست بود و نه یک موفقیت کامل. انتظاراتی هم که از این مذاکرات وجود داشت زیاد نبود. به این دلیل که مذاکرات ژنو تحت الشعاع سه موضوع قرار گرفت...گفتاری از دکتر رحمان قهرمان پور، کارشناس مسائل بین المللی برای دیپلماسی ایرانی.

ادامه مطلب