اقتصاد و انرژی - آرشیو

روسیه واسطه‌ای برای ایران و زیمنس

ماموران گمرک فرودگاه فرانکفورت ماه ژوئن گذشته محموله ای از مبدلها و ماژول های کامپیوتری ساخت شرکت زیمنس را که قرار بود از طریق روسیه برای راکتور بوشهر ارسال شود را توقیف کردند.

ادامه مطلب

هر روز تحریمی ‌تازه از راه می‌رسد

ایالات متحده دست بردار ایران نیست. از اصرار تا تصویب چهارمین قطعنامه علیه ایران در شورای امنیت تا تاکید بر تحریم‌های یکجانبه از سوی کنگره ایالات متحده و این روزها هم تلاش برای گسترده‌تر کردن دامنه تحریم‌ها به حوزه‌هایی ورای پرونده هسته‌ای ایران و جنجال‌های آن.

ادامه مطلب

تحريم‌ روابط ايران و چين را تحت تاثير قرار مى‌دهد

مطابق تازه‌ترین آمار گمرک چين ميزان واردات نفت خام این کشور از ايران طى شش ماه نخست سال جاری میلادی بیش از ۳۱ درصد کاهش داشته است. این در حالی است که واردات نفت چین از 10 تامین کننده اصلی نیاز این کشور، در همین فاصله زمانی 30 درصد افزایش داشته است.

ادامه مطلب

تاثیر منفی تحریم ها بر صادرات بنزین از ونزوئلا به ایران

اعمال تحریم‌های جدید از سوی شورای امنیت، امریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران بر سر برنامه هسته‌ای‌اش بر روابط تهران – کاراکاس نیز اثر گذاشته است. تحلیلگران می‌گویند، این تحریم‌ها می‌تواند بر صادرات بنزین از ونزوئلا به ایران تاثیر منفی بگذارد.

ادامه مطلب

نگاهی اجمالی به G8

یادداشتی از مهرداد صميمى، رايزن اول سابق وزارت امور خارجه و عضو امور بين الملل دانشگاه آزاد اسلامى برای دیپلماسی ایرانی.

ادامه مطلب