اقتصاد و انرژی - آرشیو

جنبه هاى اقتصادى صلح در خاور ميانه

وابستگی اقتصاد فلسطین یکی از عوامل مهم در بی ثباتی سیاسی و امنیتی منطقه است.دولت بریتانیا در گزارش اخیر خود تنها راه ارتقای موقعیت سیاسی و امنیتی خاورمیانه را ایجاد اقتصادی پایدارو قدرتمند در فلسطین می داند.

ادامه مطلب

انرژى هسته اى،محور مذاکرات آژانس

در روز دوشنبه هفدهم سپتامبر سال 2007 میلادی سران 144 کشور عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین گردهم آمدند تا در یک اجلاس پنج روزه مجمع عمومی آژانس به بررسی مسایل جهانی مرتبط با این سازمان بپردازند.

ادامه مطلب

حراج نفت عراق برای کمک به اقتصاد امریکا

تصمیم جنگ با عراق از دو سال پیش از حمله به برجهای دوقلوی امریکا اتخاذ شده بودو این تصمیم نه برای برقراری امنیت و دموکراسی در عراق و احقاق حقوق از دست رفته مردم این سرزمین که برای دست یابی بزرگترین مصرف کننده نفت جهان به ذخایر موجود در سومین کشور مالک منابع نفتی بود.

ادامه مطلب

قيمت نفت را چه کسى تعيين مى کند؟

در سال گذشته میلادی قیمت نفت خام در جهان 30 درصد رشد کرد و با توجه به احتمال طوفان در آتلانتیک و وضعیت نا مناسب پالایشگاهها در آلاسکا انتظار می رود قیمت نفت در سال جاری بازهم افزایش یابد.

ادامه مطلب

ضيافتى براى آسيا و اقيانوسيه

این روزها جورج بوش، رئیس جمهور ایالات متحده، به اتفاق تقریباً تمامی سران کشورهای حوضۀ معروف به آسیا و اقیانوسیه در شهر سیدنیِ استرالیا، گرد آمده اند تا درباره مشکلات و معضلات منطقه اى و جهانى مذاکره کنند.

ادامه مطلب

انگار اینجا مى ‌سوزد

صدايى نا آشنا به گوش مى‌ رسد که شبيه به فش فش است. چيزها يى شنيده مى‌شود. حالا مى ‌توانيد آن را ببينيد: آتش بر فراز درختان مى ‌رقصد. انگار شعله ‌هاى آتش با زبانه‌ ها يى عظيم، آسمان را مى‌ليسند. انگار آمازون در حال سوختن است.

ادامه مطلب

شاه کلید حل معضلات اقتصادی پاکستان

ضعف اقتصادی پاکستان توجه شمار زیادی از سازمانهای جهانی را به خود جلب کرده است. بسیاری از سازمانهای بین المللی اقتصادی از جمله بانک توسعه آسیا یکی از دلایل این ضعف را بزرگ بودن دولت و وابسته بودن صنایع مختلف به دولت می دانند.

ادامه مطلب