اقتصاد و انرژی - آرشیو

وقتی طلای سیاه رو در روی محدودیت ها می ایستد
افزایش صادرات نفتی و تهدید پیش روی نظام تحریم ها

وقتی طلای سیاه رو در روی محدودیت ها می ایستد

صادرات نفتی ایران در سال جاری افزایش پیدا کرده است، روندی که می تواند تهدیدی برای تحریم های آمریکا علیه درآمد نفتی تهران باشد.در صورتی که فروش نفت ایران تا پایان ماه جولای نیز روند افزایشی داشته باشد، این به منزله شکست توافق بین المللی است که بنا بود صادرات نفتی ایران را در محدود نگاهدارد.

ادامه مطلب
پرونده هسته ای و مسافرانی ایرانی
معنی لغو تحریم ها برای صنعت هوایی ایران چیست؟

پرونده هسته ای و مسافرانی ایرانی

تا چندی پیش تصور جذب سرمایه خارجی و بهبود شرایط حمل و نقل هوایی ایران غیر ممکن بود اما اکنون شرایط تا حدودی تغییر کرده است. اقدامات اعتمادساز پس از دستیابی به توافق هسته ای مقدماتی ژنو موجب شده است که بخشی از تحریم ها که به سیستم حمل و نقل هوایی منجر می شود، لغو شوند.

ادامه مطلب
روانشناسی تحریم ها
احیای اقتصادی ایران برای مذاکره کنندگان آمریکایی خبر بدی است

روانشناسی تحریم ها

تغییر مسیر خیلی سریع از مسیر ترس و نگرانی به طمع ورزی در جامعه تجارت بین المللی و از ناامیدی به امید در بازار ایران می تواند کارایی تحریم ها را مختل کند. این در حالی است که فضای تحریم ها برای ایران در یک سال گذشته دستخوش تحولاتی شده است.

ادامه مطلب
چگونه طلا به کمک تهران آمد؟
گزارش فوربس از نبرد مالی ایران و آمریکا

چگونه طلا به کمک تهران آمد؟

جنگ مالی ایران و آمریکا در سال های 2012و 2013 نشان داد که چگونه کشورهایی که ممکن است در مقابل نیروی نظامی آمریکا دست بالا را نداشته باشند، می توانند در صحنه های دیگری مانند نبرد الکترونیک یا جنگ مالی به جدال با آمریکا بروند.

ادامه مطلب