آرشیو اخبار

کوشنر سر زده آمد، بی سر و صدا رفت

وزیر امور خارجه فرانسه در دیدار با «محمود عباس» و «سلام فیاض» ابراز اميدواری کرد، کشور مستقل فلسطينی هر چه زودتر تشکيل شود و از اسرائيل خواست در جهت تحقق اين امر همکاری­های لازم را به عمل آورد.

ادامه مطلب

سرنوشت نامزد دموکرات ها را چه کسانی تعیین می کنند؟

اختلافات اخیر میان کلینتون و اوباما بر سر این که کدامیک بهترین نامزد حزب متبوع خود برای حضور در رقابت های نهایی انتخابات 2008 است، موجب نگرانی مقامات ارشد این حزب شده است. آنها اعلام کرده اند که در صورت ادامه حملات دو نامزد اصلی این حزب علیه یکدیگر، ممکن است وجهه دموکرات ها در میان رای دهندگان آمریکایی به شدت افول کند.

ادامه مطلب

بدرود فیدل

فیدل کاسترو، رهبر بیمار کوبا از قدرت کناره گیری کرد. وی در نامه ای که در گرانما، سایت رسمی حزب کومونیست به چاپ رسید، نوشت:" من دیگر نه خواهان قدرت هستم و نه جایگاه ریاست جمهوری و فرماندهی کل کوبا را می پذیرم."

ادامه مطلب

اهمیت سفر امير دبى به ايران براى چيست؟

انتخاب زمان سفر امیر دبی به ایران، موقعیت کنونی ایران در منطقه، انتقادهای بین­المللی که به دولت فعلی ایران گرفته می­شود، بحث فعالیت­های هسته­ای ایران و موضوع تحریم­ها، وجود اختلاف حل نشده سه جزیره و ... جملگی باعث شده تا سفر شیخ محمد به ایران یک سفر مهم و استراتژیک ارزیابی شود.

ادامه مطلب

جشن تولد کوزوو

روز گذشته با اعلام استقلال کوزوو، هاشم تاچی، نخست وزیر کوزوو اعلام کرد که روز موعود فرا رسیده است. از امروز کوزوو کشوری است سربلند، مستقل و آراد. در پی این اعلام استقلال هزاران نفر از شهروندان پریستینا به خیابان ها ریختند و این پیروزی را جشن گرفتند.

ادامه مطلب

بررسی دلایل ترور مرد وحشت اسرائیل

با توجه به کیفیت حادثه و چگونگی وقوع ترور عماد مغنیه این پرسش برای کارشناسان به وجود آمده است که آیا با وجود تدابیر امنیتی شدید دولت سوریه در آن منطقه، دستگاه امنیتی سوریه یا بخشی از آن در ترور مغنیه دست داشته است یا خیر؟

ادامه مطلب