آرشیو اخبار

قطره قطره هاى نفت اقتصاد عراق را شکوفا مى کند

با کمتر شدن آتش درگیری و جنگ در عراق اوضاع اقتصادی این کشور نفت خیز در حال بهبودی است. به گزارش صندوق بین المللی پول درسال مالی اوضاع مالی و اقتصادی این سرزمین ثبات بیشتری پیدا می کند و نفت نقش کلیدی خود را در اقتصاد این کشور باز می یابد.

ادامه مطلب

صندلى هاى لرزان وزارت منوچهر متکى

وزير امور خارجه ايران به رغم مخالفت محمود احمدى نژاد، سفير ايران در ايتاليا را عزل کرده است اما همزمان با این اقدام رییس جمهور در یک عمل حمایت آمیز از وزیر خارجه اش نامه يى را به رئيس مجلس نوشته و ازبرخى اقدامات نمايندگان اعتراض به عمل آورده است.

ادامه مطلب

حجاب، بار دیگر موضوع روز ترکیه

رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، در کنفرانس مطبوعاتی در اجلاس دو روزه " آشتی فرهنگ ها " در مادرید گفت:" چه اشکالی دارد که حجاب ماهیت سیاسی داشته و نماینده تفکر سیاسی افراد باشد."

ادامه مطلب

فشار گاز اقتصاد روسيه را بالا برد

روسيه بيشترين منابع گازى جهان را دارد و در سال ۲۰۰۷ ميلادى بارها طرح ايجاد سازمان جهانى گازى را به همراه ایران-دومین دارنده منابع گازى در جهان-عنوان کرد. در سالهاى اخیر این کشور استراتژى گازى خود را تغییر داده است.

ادامه مطلب

دیدار براون با غول‌های آسیا

گوردون براون، نخست وزیر بریتانیا که به چین سفر کرده است، پس از ملاقات‌ها و گفت و گوهای سه روزه با مقامات این کشور و دیدار از پروژه‌های تامین انرژی سبز و مقدمات برگزاری بازی‌های المپیک 2008، در دومین بخش سفر خود راهی دهلی‌نو می‌شود.

ادامه مطلب

نتیجه سفر بوش به خاورمیانه ؛ دوری از مصر، نزدیکی به عربستان

در حالی که جورج بوش دو روز از سفر هشت روزه خود به خاورمیانه را به عربستان و دیدار با ملک‌عبدالله اختصاص داد، در آخرین روز سفر خود تنها طی دیداری چند ساعته با حسنی مبارک در شهر ساحلی شرم‌الشیخ دیدار خواهد کرد.

ادامه مطلب

سفر خاورمیانه ای بوش و سناریوی يک رزمناو و چند قايق

جورج بوش در سفر خاورميانه اى خود اهداف مهمى را در دستور کار داشت که از تلاش براى عراق تا مذاکره براى حل نزاع فلسطينى- اسرائيلى را در برمى گرفت، اما موضوعى دیگر به جذاب ترين سوژه رسانه ای در خلال اين سفر تبديل شد.

ادامه مطلب