آرشیو اخبار

مذاکره با فلسطينيان بدون پيش شرط

نتانياهو تسليم شد

سرانجام فشارها به دولت اسرائیل کارساز شد و نخست وزیر این رژیم پذیرفت بدون هیچ پیش شرطی با فلسطینیان به مذاکره بنشیند. منابع رسانه‌اى اسرائیلی به نقل از مسئولان دفتر نتانياهو تاکيد کردند، نخست وزير اين رژيم آمادگى‌اش را براى مذاکره با فلسطينيان بدون شرط به رسميت شناختن اسرائيل اعلام کرده است.

ادامه مطلب
نگاهی به کنفرانس دوربان از منظر حقوق بین‌الملل

تحول مصادیق در حقوق بین‌الملل

اجلاس دوربان در ژنو تنها می تواند در مسیر ایجاد نوعی عنصر معنوی حقوق بین المللی عرفی گام بردارد...گفتارى از دکتر يوسف مولايى، استاد دانشگاه و متخصص حقوق بین‌الملل

ادامه مطلب

اتوپيا سياست و تخيل اجتماعى

اين نوشته ترجمه بخش «اتوپيا» از مقاله مفصل «ايدئولوژى و اتوپيا» از کتاب «از متن تا کنش» نوشته پل ريکور فيلسوف برجسته فرانسوى است و به بازآفرينى مفهوم «اتوپيا» در کنشى سياسى و در نسبت آن با تخيل اجتماعى مى پردازد.

ادامه مطلب

پاسخ سفیر ایران به برخی خبرها درباره کمک‌رسانی به لبنان

سفير ايران در لبنان طی مطلبی که در اختیار خبرگزاری‌ها قرار داد، به تشريح میزان مشارکت ايران در بازسازى مناطق آسيب‌ديده لبنان طی جنگ 33 روزه حزب الله - اسرائیل پرداخت. وی این کمک‌ها را نشانه تقويت روابط تهران با دولت و گروه‌هاى سياسى لبنان دانست و به برخی شائبه‌ها پیرامون حمایت ایران از برخی گروه‌ها پاسخ داد.

ادامه مطلب

به پاکستان کورتون تزریق نکنید

نمی­خواهم بدبینانه به مسئله افراطی­گری در پاکستان و افغانستان نگاه کنم اما سوالی که هر لحظه ذهنم را مشغول می­کند این است که آینده پاکستان هسته­ای با حضور افراطیون تمامیت­خواه چه خواهد بود؟ تا دیر نشده باید چاره‌ای اندیشید، جدی­تر از هر کمک مالی و بخشش هر بخشی از خاک پاکستان به دست افراط گرایی. تا دیر نشده باید جان جهان را نجات داد.

ادامه مطلب