آرشیو اخبار

‏‏‎‏‏‎دست‌هاى دوستى بر فراز خليج فارس؟

هنوز هم اشتياق فراوانى براى کاهش تنش‌ها ديده مى‌شود. حقيقت اين است که حکومت‌هاى عرب منطقه هر قدر هم که با دولت‌مردان ايران مشکل داشته باشند، فکر اينکه از قِبل نزاعى ميان آمريکا و ايران گرفتار شوند، برايشان دردناک‌است.

ادامه مطلب

آغاز فصل تغییر سفرا با تغییر سفیر ایران در ایتالیا

فراخوانی آقای ظهره وند بلافاصله پس از سفر آقای احمدی نژاد به رم برای شرکت در اجلاس رهبران آژانس خواروبار و کشاورزی ملل متحد "فائو" که با احترام نه چندان مناسب مسئولان ایتالیایی و با واکنش منتقدان داخلی مواجه شد، این گمانه را تقویت کرده که این فراخوانی به علت سفر پر حاشیه به ایتالیا بوده است.

ادامه مطلب
تنش‌های تابستانی پاکستان و افغانستان

تهديد کرزاى به جنگ با پاکستان ؛ موضوع از چه قرار است؟

تحلیل‌گران معتقدند که آن چه کرزای بیان کرده تکرار پیشنهاد‌هایی است که مقامات ناتو و نیروهای امریکایی در گذشته مطرح کرده‌اند و در کل ارتش افغانستان نمی‌تواند مستقل از فرماندهی ناتو و امریکا عمل کند.

ادامه مطلب

پایان دور دوم مذاکرات سوریه و اسراییل به میزبانی ترکیه

مذاکره­کنندگان سوری و اسرائیلی توافق کردند دور سوم مذاکرات غیر مستقیم خود را بدون تعیین زمان آن انجام دهند. مقام­های ترکیه اعلام کرده­اند ظرف هفته­های آینده دو طرف سوری و اسرائیلی حداقل دو بار دیدار داشته باشند.

ادامه مطلب

تحلیل دیپلماسی ایرانی: بسته جديد با محتوای قدیم

بسته پیشنهادی جدید نیز تعلیق غنی سازی را به عنوان پیش شرط آغاز مذاکرات با 1+5 ذکر می کند. هم چنین حق ایران را بر اساس مقررات NPT به رسمیت می شناسد و به ایران مشوق های فناورانه و اقتصادی، از جمله ساخت رآکتورهای آب سبک، ارائه می دهد.

ادامه مطلب

مجمع جهانی اقتصاد ؛ این بار در مالزی

اجلاس دو روزه مجمع جهانی اقتصاد (داووس آسیایی) در کوالالامپور مالزی در روز شانزدهم ماه ژوین به کار خود پایان داد. قرار بر این است اجلاس شرق آسیا در سال آینده در سئول پایتخت کره جنوبی برگزار شود.

ادامه مطلب