آرشیو اخبار

اخوان المسلمین به دنبال چیست؟

تاکید اخوان المسلمین بر نفی اسلامی ‌بودن انقلاب مصر و تاکید بر ویژگی وحدت، نشان دهنده ظرفیتی در این جریان 83 ساله است که سعی می‌کند تا خود را بخشی از یک ائتلاف گسترده حول محور دمکراسی تعریف کند.

ادامه مطلب
عراق و تظاهراتى از جنس ديگر

عراق و تظاهراتى از جنس ديگر

هفته گذشته دولت عراق تصميم گرفت که به جاى خريد جنگنده‌هاى اف 16 از ايالات متحده، که نزديک به 900 ميليون دلار به آن اختصاص داده شده، اين پول را صرف خريد مواد غذايى و ارزاق عمومى و دادن کوپن به مردم کند بلکه مردم باور کنند که دولت براى حل مشکلات معيشتى‌شان جدى است.

ادامه مطلب

غرب به کدام سو می‌رود: تحریم یا تعامل

هر چه از مذاکرات استانبول مى‌گذرد، شکاف ميان اعضاى گروه 1+5 درباره نحوه برخورد با مسئله هسته‌اى ايران بيش از قبل نمایان می‌شود. گروه 1+5 که در صدد بود اختلافات ميان اعضا را با تعيين کاترين اشتون به عنوان نماينده مذاکره کننده اين گروه با ايران بپوشاند، نتوانسته است وحدت خود را بعد از مذاکرات استانبول حفظ کند.

ادامه مطلب

ایران، شاهراه را شناسایی کرد

تحریم‌ها علیه ایران همچنان ادامه دارد. سخن از تشدید تحریم‌ها نیز بسیار به میان آمده است. اروپایی‌ها بخصوص انگلیس منادی تشدید تحریم‌های جدید شده اند و این در حالی است که تندروهای آمریکایی هم شوکه از آنچه در مصر و خاورمیانه در حال شکل گیری است بر شیپور مقابله و مواجهه با ایران می‌دمند.

ادامه مطلب

وداع مبارک با قاهره برابر با قدرت گیری حماس است

مسعود ادریسی، سفیر سابق ایران در لبنان، نیز بر این اعتقاد است که بسیار بعید به نظر می‌رسد که دولت مستقل فلسطینی ایجاد شود ولی از طرف دیگر هم بر این نکته تاکید دارد که موضع اسراییل پس از این حوادث ضعیف شده است.

ادامه مطلب
ایران را فراموش نکنید!

ایران را فراموش نکنید!

دولت ایران در زمره کشورهایی بود که بیشترین منفعت را از ناآرامی‌ها در مصر از آن خود کرد. آنچه در تونس و به تبع آن در مصر رخ داد در حقیقت نگاه عمومی ‌از پرونده هسته‌ای ایران را منحرف کرد. تهران پس از نشست ژنو و استانبول همچنان از پاسخ دادن به مطالبه‌های غرب سر باز زد.

ادامه مطلب