آرشیو اخبار

مرگ برای اسرائیل نزدیک است؟
تسلیحات غربی در دست دشمنان تل آویو

مرگ برای اسرائیل نزدیک است؟

ادعا می شود تسلیحات غربی که در اختیار کی یف قرار می گیرد و در نبردها توسط ارتش روسیه به اسارت گرفته می شود، به ایران ارسال می شود و از آنجا به حزب الله منتقل می شود. برخی از انواع این تسلیحات قادرند، تهدیدی جدی برای نیروی هوایی و تانک های اسرائیل ایجاد کنند.

ادامه مطلب
ناسیونالیسم به سبک محمد بن سلمان
آرزوهایی که رنگ و بوی ملی دارد

ناسیونالیسم به سبک محمد بن سلمان

در روز ملی عربستان سعودی که هر ساله در ۲۳ سپتامبر جشن گرفته می شود، شاهد آن بودیم که مردمان عربستان و به ویژه انبوهی از نسل جوان، که بخش عمده جمعیت این کشور را تشکیل می دهند، برای گرامیداشت این روز در سراسر عربستان سعودی گرد هم آمدند. به نظر می رسد، افزایش چشمگیر برگزاری مراسم میهن پرستانه ای از این دست که توسط ولیعهد این کشور ترویج و تبلیغ می شوند، می تواند تا حدی انگیزه های اصلی پشت اصلاحات سیاسی و اقتصادی اخیر در این کشور را رمزگشایی کند.

ادامه مطلب
هوش مصنوعی برای فقرا
چگونه از این توان در جهان در حال توسعه بهره‌برداری کنیم؟

هوش مصنوعی برای فقرا

بهره‌برداری از توان کامل این فناوری برای کشورهای در حال توسعه نیازمند تدوین چشم اندازی گسترده است از آنچه ممکن و شدنی است و نیز نیازمند توجه به مردمی است که این فن آوری می تواند زندگی‌شان را متحول کند. 

ادامه مطلب
نگاهی به درون رژیم اشغالگر
در بحبوحه طوفان الاقصی

نگاهی به درون رژیم اشغالگر

حسام کمالی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: شکاف‌ها میان ساکنان سرزمین‌های اشغالی چنان عمیق است که نمونه مشخص تشکیل دولت‌ها در این رژیم نشانگر جامعه نبودن و چندپارگی ریشه‌دار و نهادینه شده درون مرزهای اشغالگران است. حدود دو سال قبل و در بحبوحه ناتوانی نفتالی بنت و یائیر لاپید برای تشکیل دولت، نداف ارگمن رئیس سازمان امنیت داخلی رژیم اشغالگر (شاباک) اعلان کرده اگر تنش‌های مربوط به تشکیل دولت با همین شدت ادامه یابد، احتمال تنش‌های شدید داخلی (جنگ داخلی) وجود دارد.

ادامه مطلب
جایگاه کشورهای جنوب شرق آسیا در حمله حماس به اسرائیل
روابط کشورهای آسه‌آن با اسرائیل چگونه تعریف می شود؟

جایگاه کشورهای جنوب شرق آسیا در حمله حماس به اسرائیل

یاسین کریمیان در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: مواضع اعلام شده در بیانیه‌های رسمی کشورها آسه‌آن را می‌توان در سه گروه بررسی کرد. تایلند، سنگاپور و فیلیپین حمله حماس را محکوم کردند. اندونزی، مالزی و برونئی دارالسلام با محکومیت اشغالگری‌ها رژیم صهیونیستی بر بازگشت به مرزهای ۱۹۶۷ تاکید داشتند. کامبوج و ویتنام نیز در اعلامیه‌های خود با محکومیت حمله به غیرنظامیان، دو طرف را به خوشتنداری و پرهیز از جنگ تشویق کردند.

ادامه مطلب