آرشیو اخبار

قيصريه مرکز استحکامات حزب عدالت و توسعه

در قيصريه که احتمالاً پرشمارترين طرفداران حزب عدالت و توسعه در سراسر ترکيه آنجا هستند، مقامات رسمى حزب از نتايج احتمالى انتخابات آينده شادمان و خوشحالند و تصور مى‌کنند که قادر خواهند بود هشت کرسى جديد را نيز اين بار در اختيار بگيرند.

ادامه مطلب

از مرد بیمار اروپا تا جمهوری نوین ترکیه

نیکلای اول تزار روسیه در سفری به انگلستان گفته بود ترکیه مردی در حال نزع است. ما می توانیم او را زنده نگاه داریم، اما او خواهد مرد و باید بمیرد. سرانجام جنگ جهانی اول تیر خلاص به آن مرد بیمار را شلیک کرد.

ادامه مطلب

همسايه هاى ما به چه فکر مى کنند؟

ژيلا بن‌مايور از دغدغه هايش براى ترکيه مى نويسد. خانم بن مايور مى گويد اگر اروپا مى‌خواهد منابع انرژى را متنوع کند و به منطقه‌ خزر و کشورهاى آسياى ميانه برسد، بايد به دنبال همکارى با ترکيه باشد.

ادامه مطلب

زندگى در آپارتمان لوکس

سکولارها رقیبانشان را به عدم توجه به امنيت داخلى براى راضى نگه داشتن آمريکا و اتحاديه اروپا محکوم مى کنند. هر چند اسلامگرايان نيز معتقدند که حملات نظامى در شمال عراق راه حل مناسبى براى مبارزه با تروريسم نيست و بايد اين مشکل را ابتدا در داخل مرزهاى کشور حل کرد.

ادامه مطلب

چالشهاى اسلام گرايان و سکولارهاى ترکيه

دولت اسلام گرای ترکیه که نتوانسته برای کاندیدای خود، عبدالله گل در مجلس رای کافی را به دست آورد با وتوی احمد نجدت سزر ، رئیس جمهور این کشور در خصوص تغییرات قانون اساسی به بن بست تازه ای رسیده است.

ادامه مطلب

نقش احزاب ترکيه در انتخابات

سنت تحزب از همان آغاز پیدایش ترکیۀ نوین از اصول اولیۀ آن بوده است و نخستین حزب سیاسی ترکیه "جمهوریت حالک پارتیسی" يا حزب جمهوری خلق نام دارد و به اختصار ترکی به آن chp می گویند.

ادامه مطلب

ترکيه؛ کشورى با دو روح

در خصوص پيوستن ترکيه به اتحاديه اروپا، آقاى اردوغان نيز با نظريه برخورد تمدنهاى ساموئل هانتينگتون مخالف است و در مقابل مى گويد که به عضويت درآمدن ترکيه در اتحاديه اروپا،نشان مى دهد که اتحاد تمدنها ممکن است.

ادامه مطلب