آرشیو اخبار

وقتی شهرهای چین به «شهر ارواح» تبدیل می شود
گرانی از کرونا و خیابان های خالی از رهگذر

وقتی شهرهای چین به «شهر ارواح» تبدیل می شود گالری

چینی ها و پس از آنها سراسر جهانیان در نگرانی و وحشت از شیوع سریع ویروس کرونا، در صدد کاهش رفت و آمدهای غیرضروری، بر صورت داشتن ماسک و همراه داشتن محلول های آنتی باکتریال برآمده اند. شهر ووهان چین که مرکز شیوع بیماری بوده، هنوز هم در قیاس با باقی شهرها، بیشترین شمار ابتلا به بیماری و قربانی را دارد. با این حال، دیگر شهرهای چین از جمله بندر بزرگ و پرجمعیت شانگهای نیز تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته اند و شاید در اتفاقی که هرگز انتظار آن نمی رفت، شانگهای به شهر ارواح تبدیل شده است. عکس ها توسط آلای سانگ و کارلوس گارسیا راولینز گرفته شده است.

ادامه مطلب
پاسخی به کسانی که ادعاهایی درباره زبان فارسی بیان می‌کنند
مروری بر خاستگاه زبان فارسی (دری)

پاسخی به کسانی که ادعاهایی درباره زبان فارسی بیان می‌کنند

مطهره احمدی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می‌نویسنده: زبان فارسی در حوزه تمدنی ایران اسلامی گستره وسیع و جغرافیای قابل توجهی را زیر سایه خود قرار داده است که در برخی از دوره‌ها از غرب ایران تا مناطقی از چین را در برمی‌گرفت. اما سلطه و سیطره زبان فارسی محدود به مناطقی که امروز از آن با عنوان افغانستان، تاجیکستان و ایران می‌نامیم، نبوده است؛ حتی عراق و بحرین نیز به دلیل پیوستگی‌های تاریخی و رفت ‌و آمدهای ایرانیان به این کشورها، از گذشته (از سده‌‌های چهارم و پنجم تاکنون) بی‌بهره نبوده است.

ادامه مطلب
حسان دیاب و محمد علاوی در منگنه فشارهای آمریکا به دلیل همسویی احتمالی با ایران
نادیدن انگاشتن توان محور مقاومت در حل مشکلات باعث شکست دولت های بغداد و بیروت خواهد شد

حسان دیاب و محمد علاوی در منگنه فشارهای آمریکا به دلیل همسویی احتمالی با ایران

حسن هانی زاده در گفت وگو با دیپلماسی ایرانی پیرامون برخی تحرکات سیاسی برای محدود کردن دولت های جدید در بغداد و بیروت به واسطه همراهی حسان دیاب و محمد توفیق علاوی با محور مقاومت بر این باور است که هرگونه تلاش برای تقابل و یا نادیده انگاشتن بازیگران محور مقاومت از جانب دولت های جدید در بیروت و بغداد باعث خواهد شد که بخش عظیمی از پتانسیل و نیروهایی که می توانند در حل مشکلات لبنان و عراق و کل خاورمیانه کارساز باشند به حاشیه برود و همین مسئله باعث شکست احتمالی محمد توفیق علاوی، نخست وزیر جدید عراق و حسان دیاب، نخست وزیر لبنان خواهد شد.

ادامه مطلب
باکو بین ثبات سیاست خارجی و اصلاحات اقتصادی ـ اداری
انتخابات و اعتراضات آذربایجان

باکو بین ثبات سیاست خارجی و اصلاحات اقتصادی ـ اداری

محمد مهدی بندرچی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: الهام علی اف، وارث پدرش حیدر علی اف است که رهبر کمونیست آذربایجان در زمان شوروی و یک ژنرال اطلاعاتی KGB بود. علی اف این وراثت را با مدل مشروطه گونه ای با تداعی رهبری فره مند در دست نگه داشته است.

ادامه مطلب