اروپا - آرشیو

فرانسوا فیون نخست وزیر تازه فرانسه

"فرانسوا فیلون" پنجشنبه ۱۷ مى از سوی نيکولا سارکوزی رئیس جمهوری جدید فرانسه به عنوان نخست وزیر این کشور برگزیده شد. نیکولا سارکوزی آقای فیلون را که به مدت 2 سال به عنوان مشاور سیاسی در خدمت گرفته بود، به عنوان نخست وزیر فرانسه منصوب کرده است.

ادامه مطلب

ليست کامل اعضاى جديد کابينه فرانسه

اعضای دولت جدید فرانسه به نخست وزیری فرانسوا فیون صبح روز جمعه معرفی شدند که در این میان آلیو ماری وزیر دفاع سابق به عنوان وزیر کشور جدید و برنارد کوشنر به عنوان وزیر امور خارجه فرانسه معرفی شده است.

ادامه مطلب

گوردون براون در راه خانه شماره 10 داونينگ

گوردون براون که به رغم حمايت‌هاى قبلى‌اش از سياست‌هاى تونى بلر، اکنون تلاش مى‌کند تا فاصله خود را با او افزايش دهد، اذعان کرده است که عملکرد دولت بريتانيا در مورد عراق با اشتباهاتى همراه بوده است و از نياز به يک «رهبرى تازه براى دورانى تازه» سخن گفته است.

ادامه مطلب

جوان‌هایی که سارکوزی را دوست ندارند

در پى شکست سگولن رويال آشوب هايى در حومه هاى فقيرنشين پاريس مشاهده شد. دبير کل حزب سوسياليست آشوب گران را به آرامش فراخوانده و پيشنهاد داده آنها با شرکت گسترده در انتخابات پارلمانى اعتراض خود را اعلام کنند.

ادامه مطلب

پیش بینی موفقیت سارکوزی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

يک هفته به برگزارى دور اول انتخابات رياست جمهورى فرانسه باقى مانده و نظر سنجی ها از اقبال بیشتر رای دهندگان فرانسوی به نیکولا سارکوزی خبر می دهند. نتايج نظرسنجى هاى متعدد حاکى است که آقای کوزى در دور اول انتخابات مى تواند حدود 28 درصد، خانم رويال24 درصد، فرانسوا بايرو 18 درصد و ژان مارى لوپن 15 درصد آراء را از آن خود سازد.

ادامه مطلب