اروپا - آرشیو

گامهای کوزوو به سمت استقلال

انتخابات پارلمانی کوزوو در حالی برگزار شد که صربستان از صرب هایی که در این منطقه زندگی می کنند خواست تا این انتخابات را تحریم کنند. انتخابات پارلمانی کوزوو،‌به عنوان گامی برای استقلال کوزوو به شمار می رود. اما آیا استقلال کوزوو مشکلات این منطقه را خاتمه خواهد داد؟

ادامه مطلب

نامه احمدی‌نژاد در صندوق پستی الیزه

الیزه دوشنبه نامه‌ای دریافت کرد که یادآور رویدادی مشابه در کاخ سفید آمریکا بود؛ محمود احمدی‌نژاد طی نامه‌ای خطاب به نیکلا سارکوزی، همتای فرانسوی‌اش از سیاست‌های جدید او انتقاد کرده و از سردی روابط دو کشور ابراز تاسف کرده بود.

ادامه مطلب
آزمون آمریکا در گرجستان؛

انتخاب حکومت متحد یا حکومت دموکراسی

در حالی که یک هفته از اعلام وضعیت فوق‌العاده در پاکستان و عیان شدن ماهیت تمامیت خواه حکومت نظامی تحت حمایت واشینگتن در این کشور می‌گذرد، آمریکا ناخواسته در گرجستان به آزمون مشابهی کشانده شده که در آن باید از دو گزینه حکومت متحد آمریکا یا حکومت دموکراسی یکی را انتخاب کند.

ادامه مطلب

کدام سوى ديوار برلين را ترجيح مى‌دهيد؟

يکى از برنامه‌هاى اجرا شده همزمان با هجدهمين سالگرد فروپاشى ديوار برلين، برگزارى يک نظر سنجى از آلمانى‌ها بود که نتايج آن نشان مى‌دهد ازهر پنج نفر آلمانى بيش از يک نفر موافق بازسازى ديوار برلين است.

ادامه مطلب
کوشنر یک روز پس از وزیر خارجه اسرائیل به چین رفت

بعد از روسیه نوبت به اژدها رسیده است

چین، یکی از اعضای دائم شورای امنیت، با تحریم‌های جدید علیه ایران مخالف است و به همین خاطر در هفته‌های اخیر شاهد سفرهای متعدد مقامات کشورهایی بوده که مخالف فعالیت‌هاى هسته‌اى ایران هستند.

ادامه مطلب

20 هزار سرباز انگليسى در معرض آسيب‌هاى مغزى

وزارت دفاع انگلستان مطالعات پزشکى تازه ‌اى را درباره آسيب‌هاى وارده به سربازانى که از عراق و افغانستان باز مى ‌گردند آغاز کرده است. اين مطالعات از زمانى شروع شد که نگرانى‌هاى موجود درباره آسيب‌هاى مغزى سربازانى شدت گرفت.

ادامه مطلب

بسته پیشنهادی اروپا در رم تکرار شد

ایران و اروپا دور جدید مذاکرات هسته ای در رم را سازنده و موفقیت آمیز توصیف کرده و از ادامه آن در اواخر ماه نوامبر خبر دادنده اند. هیات ایرانی پس از اقامه نماز در محل کاخ پامفیلی مذاکره با سولانا را در ضیافت شام ادامه داد.

ادامه مطلب