اروپا - آرشیو

سایه موگابه بر اجلاس رهبران اروپایی ـ آفریقایی

سایه موگابه بر اجلاس رهبران اروپایی ـ آفریقایی

برپایی این اجلاس دو روزه در سایه نگرانی اروپا نسبت به کاهش نفوذ سیاسی و اقتصادیش در قاره آفریقا و نیز سرمایه‌گذاری عظیم چین در این قاره صورت می‌گیرد که طی سال‌های آتی چین را به بزرگترین شریک تجاری قاره آفریقا تبدیل خواهد کرد.

ادامه مطلب

ناتو و مشکلات بی پایان کوزوو و افغانستان

پس از کشته شدن بیش از 10 هزار غیر نظامی، 7 سال حضور نیروهای سازمان ملل برای اداره کوزوو و 15 ماه دیپلماسی پر تنش، میانجیگران بین المللی اعلام کردند که مذاکرات بین رهبران آلبانیایی تبارها کوزوو و صربستان پس از چهار ماه به بن بست رسیده است.

ادامه مطلب

دوما ؛ کرملين جديد براى آقاى پوتین

حزب مورد حمایت ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، با پیروزی خیره کننده در انتخابات یکشنبه که صحت و تطابق‌اش با معیارهای دموکراتیک مورد تردید نهادهای بین‌المللی است، بیش از 310 کرسی از 450 کرسی دوما را از آن خود کرد.

ادامه مطلب

انتخابات روسیه ؛ ‌تفاوت استبداد و دموکراسی

انتخابات پارلمانی روسیه در حالی برگزار می شود که ولادیمیر پوتین،‌رییس جمهور روسیه مدت ها است به دنبال راهی برای ادامه نفوذ خود در قدرت سیاسی این کشور است. پیروزی حزب روسیه متحد به رهبری آقای پوتین می تواند بهترین فرصت برای وی به شمار آید.

ادامه مطلب

آیا سفره رنگین چین زبان منتقد سارکوزی را بند خواهد آورد؟

منتقدان نیکلا سارکوزی معتقدند او به رغم شعارهای انتخاباتی‌اش درباره حقوق بشر، در این سفر با نادیده گرفتن درخواست‌های سازمان‌های بین‌المللی، سعی کرده است با روی باز در مقابل طرف‌های چینی بر سر میز معامله بنشیند.

ادامه مطلب

باورم نمى‌شود در اروپا هستم

جنگ هنوز اينجا فراموش نشده است. اما جايى وجود دارد که آلبانيايى ‌تبارهاى کوزوو و صرب‌ها تلاش مى‌کنند در کنار هم زندگى کنند: در اين پيست اسکى که در ارتفاع 1600 مترى در ميان کوه‌ها با برف فرش شده است.

ادامه مطلب
در کشور ناپلئون روزگار بر وفق مراد نیست

در کشور ناپلئون روزگار بر وفق مراد نیست

نیکولا سارکوزی، رییس جمهور فرانسه ششمین ماه دولت خود را در حالی جشن می گیرد که سیستم حمل و نقل شهری فرانسه ضربان زندگی مردم کشور را کند کرده است و برخی از دانشگاه ها در اعتزاض به برنامه اصلاحات آقای سارکوزی تعطیل شده اند.

ادامه مطلب