اروپا - آرشیو

قذاقی قربانی همراهی روسیه با غرب

با بالا گرفتن بحث حمله نظامى‌ به ليبى و مخالفت روسيه با اين اقدام، جو بايدن به روسيه سفر کرد تا هم زمان با مذاکره درباره گسترش همکارى‌هاى روسيه و امريکا، مقامات روس را به نحوى در مسئله ليبى با غرب همراه کند. دکتر بهرام اميراحمديان معتقد است که روسيه در نهايت در مسئله ليبى با غرب همراهى خواهد کرد.

ادامه مطلب
امریکا خشمگین از سیاست‌های ترکیه در منطقه

امریکا خشمگین از سیاست‌های ترکیه در منطقه

اظهارات رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه در برابر تحولات لیبی و مخالفتش با اعمال هر گونه تحریمی علیه این کشور تعجب بسیاری از ناظران را برانگیخت. اردوغان کشورهای بزرگ را متهم کرد که با اعمال تحریم علیه لیبی به فکر بهره‌برداری‌های نفتی از این کشور نفت‌خیز شمال آفریقا هستند.

ادامه مطلب

تشدید موج اسلام هراسی در اروپا

ترس از اسلام و گسترش آن در جامعه فرانسه تبدیل به موضوعی جنجالی در آب و هوای انتخاباتی این کشور شده است. راست‌های تندرو در این کشور اروپایی به شدت مخالف حضور گسترده مسلمانان در این جامعه هستند.

ادامه مطلب

تلاش‌های ترکیه در راهی نو

متن کامل سخنرانی میرمحمود موسوی، در پنچمین نشست از سلسله جلسات سیاست خارجی سایت دیپلماسی ایرانی با موضوع «ترکیه؛ بازیگری جدید در منطقه»

ادامه مطلب

امروز سالروز فاجعه است: چرنوبيل

حادثه چرنوبیل در شبانگاه 25 آوریل 1986 در اتحاد جماهیر شوروی بوقوع پیوست. اگرچه در آن سال مقامات اتحاد شوروی سابق در آن زمان، پخش هر گونه خبری را در مورد این فاجعه به شدت ممنوع ساختند اما در مقایسه جوامع بشری، فاجعه چرنوبیل وحشتناک‌ترین فاجعه تکنولوژیک انسانی در تمام تاریخ به شمار می‌آید.

ادامه مطلب
هشدار نخست وزیر بریتانیا به اعضای کابینه:

کسی حق اظهارنظر در خصوص ایران را ندارد

پس لرزه‌های گزارش دبیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای در خصوص برنامه هسته‌ای ایران از هم اکنون اغاز شده است. گویا در میان کشورهای اروپایی آتش انگلیسی‌ها از بقیه تندتر است. دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا و ویلیام هیگ وزیر امور خارجه وی خود را برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران مهیا می‌کنند.

ادامه مطلب