اروپا - آرشیو

سخنرانی جنجالی نماینده ارشد حزب عدالت و توسعه ترکیه در مسجد «گرگ های خاکستری»
تحریک مردمی با هدف کسب رای

سخنرانی جنجالی نماینده ارشد حزب عدالت و توسعه ترکیه در مسجد «گرگ های خاکستری»

ماچیت کاراحمت اوغلو، عضو پارلمان و نایب رئیس گروه پارلمانی آلمان – ترکیه در انتقاد از این رویداد گفت: «ما با لحن ملی‌گرایانه، تهاجمی و حفظ تصاویر دشمن از گذشته آشنا هستیم. این یک ابزار شناخته شده در مبارزات انتخاباتی است. بنابراین اظهار چنین سخنانی تعجب آور نیست، به ویژه در جایی بیان شده که در حیطه نفوذ گرگ های خاکستری است.» 

ادامه مطلب
مالیات اقدامی موثر برای جلوگیری از نابرابری شدید، بی‌ثباتی سیاسی و خشونت است
نشست داووس و همکاری در جهانی تکه‌تکه!

مالیات اقدامی موثر برای جلوگیری از نابرابری شدید، بی‌ثباتی سیاسی و خشونت است

جایاتی گوش و سید رحمان موسوی در یادداشت مشترکی برای دیپلماسی ایرانی می نویسند: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثر مردم از مالیات‌های بالاتر بر ثروتمندان حمایت می‌کنند، و حامیان، شامل برخی از کسانی هستند که مشمول این مالیات می‌شوند. برای مثال، سال گذشته، گروهی متشکل از ۱۰۰ میلیاردر و میلیونر نامه‌ای را امضا کردند که در آن خواستار «مالیات متوسط بر ثروت» برای ثروتمندترین آمریکایی‌ها شدند و هشدار دادند که نابرابری شدید می‌تواند به بی‌ثباتی سیاسی و خشونت منجر شود.

ادامه مطلب
اکنون نباید تسلیم شد
اشتباه است اگر فرض کنیم بحران انرژی واقعا تمام شده است

اکنون نباید تسلیم شد

اشتباه است اگر فرض کنیم که بحران انرژی واقعا تمام شده است. کاهش قیمت انرژی و توسعه عملکرد اقتصادی نباید باعث عقب نشینی و بی تفاوتی شود. سرمای کوتاه ماه دسامبر نشان داد که مصرف گاز در آلمان می تواند دوباره به سرعت افزایش یابد. بنابراین، دولت و شرکت‌ها باید انتقال انرژی و تحولات زیست‌محیطی را قاطع‌تر از قبل پیش ببرند. این تنها راه برای کاهش دائمی هزینه های انرژی است. در غیر این صورت، انرژی احتمالا دوباره گران خواهد شد. این یک فشار بزرگ بر مشاغل و مصرف کنندگان خواهد بود که باعث کاهش مصرف شده و اقتصاد را کند می کند.

ادامه مطلب
ساز ناکوک اروپا
برنامه تقابلی نشست پارلمان اروپا و طرح ضدایرانی آن

ساز ناکوک اروپا

رحمان قهرمانپور تاکید دارد آن پلیس خوب که همواره سعی می‌کرد به عنوان طرف میانجیگر در روابط ایران و آمریکا ظاهر شود و نوعی محافظه‌کاری دیپلماتیک را در برابر تهران اعمال می‌کرد، رویه خود را تغییر داده و به طور جدی و تقریبا بی‌سابقه در برابر ایران قرار گرفته است.

ادامه مطلب
فصل تازه درتنش روابط ایران و اروپا
همه چیز به قطعنامه پایانی اجلاس استراسبورگ بستگی دارد

فصل تازه درتنش روابط ایران و اروپا

جلال خوش چهره در نوشتاری تاکید دارد که اهمیت قطعنامه پایانی نشست دوره ای پارلمان اروپا که کانون توجه خود را «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» قرار داده، می‌تواند بیانگر نوع رویکرد اروپاییان در روابط جاری خود با تهران باشد:ط تحریم بخشی از نهادها و سازمان‌های سپاه ؛ تحریم کامل و یا تروریست خواندن این نهاد، حاوی سه معناست. در معنای نخست، اروپاییان همچنان کج کرده‌اند اما نریخته‌اند. به عبارتی تحریم اشخاص و برخی سازمان‌های وابسته به سپاه، امری پایان بخش به روابط نیست.

ادامه مطلب
دمکراسی در مقابل استبداد
سال ۲۰۲۳ چگونه خواهد بود

دمکراسی در مقابل استبداد

موسسه بین المللی دمکراسی گزارشی تحت عنوان وضعیت جهانی دمکراسی در سال ۲۰۲۲ تهیه کرده است. این اندیشکده که مقرش در شهر استکهلم است پرده از روی تحولات بالقوه سیاسی در کشورهایی برداشته است که به طور معمول روی استانداردهای دمکراتیک در سطح بالا حرکت کرده اند. به عبارت دیگر در سراسر جهان تعداد بیشتری از کشورها به سوی استبداد در حال حرکت اند در حالی که دمکراسی در حال فرسایش است.

ادامه مطلب
نشست داووس در سایه جنگ اروپا و سیل و گرسنگی
تصمیمی برای نجات جهان گرفته خواهد شد؟

نشست داووس در سایه جنگ اروپا و سیل و گرسنگی

قبل از برگزاری، گزارش «هولناک» این مجمع منتشر شد که نشان می داد جنگ اوکراین و کرونا بحران معیشتی ناشی از تورم را شکل می‌دهند و این بحران نخستین خطر جهانی در دو سال آینده است و امکان دارد تنش‌های شدید در چندین منطقه از جهان را باعث شود.

ادامه مطلب
لات بازی انگلیسی
چرا لندن واکنش تندی به اعدام اکبری داشت؟

لات بازی انگلیسی

سیدجلال ساداتیان واکنش تند لندن به اعدام علیرضا اکبری را نوعی سیاست انگلیسی برای مظلوم‌نمایی با هدف همراهی دیگر کشورهای اروپایی و‌... می‌داند.

ادامه مطلب
امریکا با الگوی جنگ ویتنام به نبرد اوکراین خاتمه دهد
الآن، زمان مذاکره مستقیم با مسکو

امریکا با الگوی جنگ ویتنام به نبرد اوکراین خاتمه دهد

اوکراین به تنهایی حاضر به مذاکره جدی با روسیه برای پایان دادن به جنگ نیست. به نظر می‌رسد هیچ یک از طرفین حاضر به دادن امتیازات ارضی نیستند، چرا که بدون آن توافق از طریق مذاکره بعید به نظر می‌رسد. در حالی که موضع اوکراین مبتنی بر یک مورد اخلاقی قوی است، کی‌یف توانایی کمی را برای ادامه جنگ در مقیاس بزرگ برای بازپس گیری سرزمین های از دست رفته – بدون کمک اساسی و مستمر ایالات متحده، از جمله ارسال سلاح، مهمات، ارائه اطلاعات، مشاوره عملیاتی و پول آمریکایی – دارد.

ادامه مطلب
سال ۲۰۲۳، سالی سخت تر برای اروپا
بعد از سپری کردن سالی دشوار

سال ۲۰۲۳، سالی سخت تر برای اروپا

منطقه یورو احتمالاً شاهد بدترین بحران انرژی بوده است اما پیش‌بینی کردند که با ورود منابع جدید انرژی و وفق دادن کشورها، مشاغل و خانواده‌ها با شرایط تازه، وضعیت بهبود خواهد یافت. آنها معتقدند اروپا خوش اقبال بود که سقوط نسبتاً ملایمی داشت و این یعنی ذخایر گاز طبیعی و سایر سوخت‌های آن نسبتاً دست نخورده باقی می‌ماند.

ادامه مطلب